zondag 20 november 2011

Maak je eigen natuurlijke gekleurde lippenbalsem!

Hier liet ik al zien hoe je van een lipbalsem een lipbalsem kon maken, maar nu kom ik met een maak-je-eigen-natuurlijke-gekleurde-lippenbalsem-artikel. 
Wat heb je nodig?
- een oud (schoon) potje van bijvoorbeeld Vaseline.
- kokosolie, zie ook mijn kokosolieartikel
- een lippenstif, lipgloss of pigment 
- een verwarming, of warme handen
Hoe te maken?
1. Doe wat kokosolie (te koop bij o.a de toko)
2. Smelt dit. Kokosolie smelt bij 29 graden dus als je warme handen hebt dan hou je het potje even in je handen maar je kunt hem ook even op de verwarming zetten of je föhn er over heen blazen. Als het goed is smelt het nu en wordt de kokosolie vloeibaar.
3. Schraap met een klein mesje, een speldje of iets anders wat lippenstift va je lippenstift af. Je kunt ook een gekleurde lipgloss gebruiken, een pigment, oogschaduw of blush gebruiken.
4. Doe je "pigment" bij de vloeibare  kokosolie en meng dit.
5. Laat hem hard worden
6. Klaar om te gebruiken.

Een tip is om niet te veel kokosolie te nemen, dit omdat dit product maar beperkt houdbaar is. Ik weet niet precies hoe lang, maar zorg dat je het niet maanden gebruik. Op je vingers zitten natuurlijk al bacteriën dus denk ik niet dat dit een gunstig effect of je lippenbalsem heeft. Wel kun je als je bijvoorbeeld een plastic potje gebruikt, je balsempje in de koelkast bewaren. Nadeel is wel dat de lippenbalsem niet zo fijn in gebruik is omdat deze dan vrij hard is. Gelukkig smelt deze wel zodra die in aanraking komt met je warme vingers en lippen.

1 opmerking:

  1. Ik heb hier veel over gelezen maar nog nooit geprobeerd. Word een keer tijd.
    Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen