zondag 9 januari 2011

Nagels drogen

Hoii,
Ik draag altijd nagellak. Ik ben echt verslaafd aan nagellak, als hij chipt of als er helemaal geen nagellak op zit ik hele tijd aan mijn nagels. Maar ik heb me voor genomen de komende weken geen nagellak te dragen of alleen doorzichtig, ook heb ik ze helemaal kort geknipt. Maar ja, mijn nagels zijn zo toegetakeld dat ik niet anders kon. Daarom doe ik nog even een artikeltje over nagels omdat - als het goed is- ik de komende weken geen nagellak zal dragen.
Ik heb altijd zo'n een hekel aan nagellak die niet snel droogt, of dat er allemaal krasjes inkomen omdat je niet stil wil blijven zitten het komend uur. Ik had ooit een nagellak van catrice die binnen 10 seconden opdroogde, heerlijk, maar alleen jammer dat de overige nagellak in het flesje dan ook opgedroogd is.
Maar ik had een aantal weken geleden twee dingetjes gekocht die je nagels doen drogen: nail art express dry drops van essence (2 euro kruidvat) en een nageldroger (5 euro, blokker)

sorry voor de slechte foto
De dry drops van essence: 
Hoe werkt het?: Je druppelt met de pipet 1 a 2 druppeltjes op je natte nagels
Werkt ie fijn?: Nee, de druppeltjes kan je makkelijk op je nagels doen door het pipetje, maar een deel glijd ook van de nagel af, en dat is een olie-achtig goedje, en dat vind ik niet zo fijn.  Je kan hem wel vaak gebruiken, want je hebt maar 1 druppel nodig
Werkt het?: Op het potje staat dat je nagels binnen 60 seconden drogen, maar dat is niet waar. Misschien drogen ze iets sneller maar iet binnen 60 seconden.
Cijfer: 6, ik vind het niet zoveel uitmaken, of je er nu wel of geen druppel op doet. ook vind ik het niet zo fijn dat je vingers daarna ook onder die olie zit. Een pluspunt is dat hij een pipetje heeft en je er lang mee kan doen. De prijs valt ook reuze mee. Ik raad het je niet echt aan.  Tenzij je hem een keer in de kortingsbak ziet liggen maar ik vind dat ie te weinig doet.

De nageldroger:
Hoe werkt het?: je legt je nagels op het plateautje, en dan gaat ie aan. (je hebt 2 aa batterijen nodig)
Werkt ie fijn?: Nee, niet echt je moet toch wel kracht uit oefenen wil dat ding aan gaan. Dat vind ik jammer, want als je een vinger wil doen, moet je redelijk hard drukken
Werkt het?: Ja, redelijk, je kan net zo goed blazen, maar dan adem je ook die chemische nagellak lucht in. Blazen is wel effectiever.
Cijfer: 7, Hij werkt redelijk, maar je moet wel hard drukken.

Je kan ze in combinatie gebruiken, maar dan blaast de drogen de olie eraf, en komt de olie op het plateautje en wordt die weer glibberig, en dan kan je er niet goed op drukken.


2 opmerkingen:

  1. Ik ben niet zo weg van de druppels en de nagellakdroger vind ik wel fijn eigenlijk =) Ik hoef helemaal niet zoveel kracht te zetten, misschien is jouwe nog wat stroef..?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste heb ik ook! En hij werkt bij mij ook voor geen meter... de batterijen zijn ook snel leeg! Wel jammer dat ze die drops niet in friesland te koop hebben :(

    Dankjewel dat je me volgt <3 ! Ik volg je terug!
    Leuke blog (L)
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen