maandag 15 augustus 2011

Maak je eigen lippenbalsem

Een paar maanden geleden heb ik zelf een lippenbalsem 'gemaakt'. Het is best makkelijk, maar misschien wat geknoei. 
Je hebt nodig:
- een 'oude' lippenbalsem, het liefst in een potje maar een stick kan ook, vaseline kan ook eventueel.
- een lippenstift voor de kleur
- iets om de lippenbalsem mee te smelten, veel meiden doen dit gewoon met hun steiltang of föhn. Je kunt het waarschijnlijk ook wel opwarmen in de magnetron (pas op: geen plastic in de magnetron!)
- een klein spateltje, prikkertje, lepeltje, om te roeren

Eerst haal je de lippenbalsem uit de stick en doe je in een potje waar je het in wil bewaren. Denk aan een leeg vaseline potje of een doosje waar eerst pepermuntjes(like me) inzaten. Dit warm je op met je hittebron, net zolang tot het zacht wordt. Dan 'snij' je een klein stukje van je lippenstift af en roert dit door de warm zachte massa. Ik heb 2 kleuren gemakt, door eerst een deel met een oude concealer te mengen voor nude lips, en een deel met wat rode lippenstift gemengd voor mooie rode/roze lipjes. Je kunt zelf bepalen hoe gepigmenteerd je je lipbalsem wilt. Als je het goed gemengd heb kun je het nog even verwarmen zodat de bovenkant mooi glad wordt. Bij lukte dat niet helemaal, omdat mijn föhn niet zo warm wordt. Nu is ie klaar. Laat het afkoelen, en je brouwsel is klaar voor gebruik!

Ziet er een beetje vies uit zo, vind ik ook hoor :P

Niet de beste foto's, maar om een indruk te schetsen.

Ik vond het leuk om te doen, ik zou het graag weer een keer willen maken, maar ik heb helaas geen lege potjes of doosje :(.



1 opmerking:

  1. Haha, bedankt om het uit te leggen, alleen heb ik nu wel nog eventjes genoeg lippenbalsem.
    x

    BeantwoordenVerwijderen