dinsdag 2 juli 2013

Shoplog Kranenburg DM

Gisteren was ik met een vriendin naar Duitsland gefietst. Na twee uur fietsen kwamen we eindelijk in Kranenburg en zijn we wel een uur lang gaan shoppen in de DM. De DM is een grote drogist waar ze naast alle producten die in Nederland te koop zijn ook nog een heleboel andere merken verkopen waaronder hun huismerk Balea en P2. Het leukste is dat alle producten er stukke goedkoper zijn dan in Nederland.
Ik kocht deze prachtige oogschaduw van P2 voor €2,95. Deze baked eye dream in 080 Happy day time lijkt sprekend op mijn lievelingsoogschaduw: Kiko's #101.
Van P2 kocht ik ook nog Nail Food Papaya voor de broze en droge nagels. Deze kostte €2,45. Ik ben een beetje sceptisch over dit product aangezien nagels dood zijn en ze dus nooit meer worden zoals ze waren. Ook stond er in het rijtje van Nail food een potje die je nagels sneller zouden laten groeien. De geloof-je-het-zelf-gedachte bekroop me en twijfelde of ik deze Nail food wel moest kopen. Ik geef het een kans... Ik kocht ook nog een Sand Style nagellakje van P2 in de kleur 050 confidential, helaas waren 4 van de 6 kleuren uitverkocht waaronder een prachtig roze lakje. Dit lakje kostte €1,95.
Deze mascara was het enige product dat ook in Nederland te koop is. De Get Big! Lashes Volume Boost waterproof mascara kostte €2,45.
Deze nagellakremover leek iets handigs te hebben, je drukt je wat je op de bovenkant en de acetonvrije nagellakremover komt op je watje. Ik heb hem nu een keer gebruikt en ik merk dat het een beetje spettert als je de remover op je watje wil doen. Misschien moet ik er nog een beetje mee oefenen... Hij kostte overigens €0,95 voor 125 ml.
Van het huismerk kocht ik deze dagcreme voor de onzuivere huid. Dit was volgens mij ook de goedkoopste die ik kon vinden.
Ik kocht nog iets dat onzuiverheden misschien wel eens zou kunnen verminderen. Deze pad heeft siliconen fibers die het effect geven van een peeling. Misschien fijn om te gebruiken in combinatie met een fashwash. Deze kostte €1,75.
Deze tonic van Balea is voor de gevoelige en droge huid en zit in tegenstelling tot de gewone versie geen alcohol in. Ik heb een gemengde/vette huid maar ik gebruik toch het liefst milde producten. Alcohol en agressievere middelen halen het vette laagje van je huid weg waardoor je huid nog meer talg gaat produceren om het tekort aan te vullen, je hebt het immers net weggehaald. Het gevolg is dat je een nog vettere huid krijgt. De tonic kostte €0,85 voor 200 ml.
Dm heeft ook een kwastenlijn waarover ik me erg verbaasde! Er zijn best veel kwasten in twee prijscategorieën. Je hebt kwasten tot twee euro met van die slechte harde zwarte haren en de wat duurdere met wit/zwarte zachte haren. Een beetje zoals bij ELF. Ik kocht een soort bufferkwast namelijk de Make Up + Consealer Pinsel. Ik vind heb persoonlijk te grof voor consealer maar voor foundation lijkt ie me prima. Deze kostte slechts €3,95, wat ik erg goedkoop vind voor zo'n goede kwast! Ze hadden trouwens ook stipling brushes, ook voor die prijs! Het merk heet trouwens Ebelin Professional, een beetje Evelien op zijn Duits ;).
Ik kocht twee maskers. Het linker masker is van Schaebens en bevat twee maskers van 5 ml. Deze kostte €0,65 en is een anti-bacterieel masker tegen onzuiverheden. Het bevat Thee Tree Oil en heeft een plantaardig werkcomplex. Het rechter masker is van Balea en bevat twee maskers van elk 8 ml. Deze heeft ook een reinigende werking en bevat klei en zink.Dit masker kostte maar €0,45.
Ik kocht drie kleurspoelingen die drie wasbeurten moeten houden voor €0,85 per stuk van het merk Keralock. Haarverf en dergelijke zijn echt spotgoedkoop in Duitland. Ze hebben dezelfde merken als in Nederland maar dan minstens de helft goedkoper. Tijdelijke en permanente verf was gewoon onder de vijf euro! Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar deze haarspoelingen. Ik ben alleen bang dat ik twee zakjes nodig heb aangezien ik lang haar heb. Er zit trouwens 14 ml. Heeft iemand ervaringen met dit soort tijdelijke haarverf die enkele wasbeurten blijven zitten?
Deze wattenstaafjes hebben speciale uiteindes zodat je daar je make-up makkelijk mee kan verwijderen (of juist aanbrengen). Er zitten er 80 in en een doosje kostte minder dan een euro.

Ik kocht ook nog twee flessen douchegel van Waleda die elk €5,95 kosten terwijl deze in Nederland ruim 8 euro kosten.

Bij elkaar was ik dus €35,25 kwijt.

De Dm heeft trouwens ongeveer twee keer zoveel make-up als bij de Kruidvat, ze hebben bijvoorbeeld ook een natuurlijk make-up merk dat erg betaalbaar is. Ook hebben ze Manhattan en Essie. De lakjes van Essie kosten er €7,95, ongeveer twee euro goedkoper als in Nederland. Ze hebben dus het merk P2 erg budget, lippenstiften en nagellak kosten er bijvoorbeeld €1,95. Essence had er een dubbelschap en Catrice was ook vertegenwoordigd.

Hebben jullie wel eens iets bij de DM gekocht en wat zijn echt must-haves uit deze winkel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten