vrijdag 4 november 2011

Shoplog Den Haag (sephora en lush)

In de vakantie ben ik met een vriendin naar Den Haag geweest om daar eens uitgebreid te gaan shoppen (en om naar het gemeentemuseum te gaan waar ze een mode tentoonstelling hadden, voor school) 
Het was echt een wahalla bij de Lush, zeker omdat we er allebei nog nooit waren geweest. Bij sephora werden we ook blij verrast door de 15% en 25% korting op parfum en make-up!
Op naar mijn koopjes:
Bij Sephora viel al gauw mijn oog op deze schattige kabukikwast. Ik was al een tijdje op zoek naar een soort gelijke kwast maar wilde er per se een met echte haren, dus geen zwart of roze die overigens ook bij Sephora te koop waren. Door de korting op de make-up was deze nog maar een euro of 11 maar normaal kost deze €13,50. De haren zijn echt super zacht en niet te vergelijken met drogisterijkwasten of de kwasten van de hema. 
Ook kocht ik deze baked eyeshadow, oh wat is deze mooi zeg! De blauwe is bijna matt maar de koper en de licht gouden kleur zijn heel glitterig met een intense shimmer. De pigmentatie is niet heel goed, maar de finish is echt heel mooi. Ook hierop kreeg ik een korting maar normaal kost deze €14,90.
 Hiervoor was ik eigenlijk gekomen want deze wilde ik al zo lang, gelukkig zei de vriendin die mee was nog op tijd dat ze deze stop-je-nagel-erin-en-je-nagellak-is-weg-pot gezien had bij de kassa, anders was ik het vergeten. Ik heb echt een hekel aan nagellak eraf halen, vooral aan de watjes die dan leuk aan je nagels blijven zitten en vervolgens je nagellak verpest die je er dan op wilt doen. Maar ja dat is nu voorgoed voorbij, omdat je je vinger in het potje doet, waar een soort met nagellakremover doordrenkt sponsje inzit waardoor je nagellak er voor je wordt af gehaald. Hoe makkelijk? Deze kostte normaal, ik meen 7,90.
Als laatste bij Sephora kocht ik dit parfummetje in de geur coconut milk voor €3,50. Er zit 10 ml in dus vind ik dit zeker niet duur. Handig dat het flesje langwerpig en smal is, zo past het precies in mijn etui.

Dan nu mijn koopjes bij Lush:

Ik kocht er twee dingen, en kreeg er gratis een cleanser  (9 to 5) bij en een stukje zeep van de Halloween collectie in de geur Lady Catina.
Ik kocht deze handmade conditioning shampoo bar Trichomania. Dit is een shampoo in vaste vorm, eigenlijk een soort zeep dus. Deze ruikt echt heel lekker naar kokos maar niet zo sterk als de gewone zeep van Lush. Het handige is dat je zelf kunt bepalen hoe groot stuk je wilt, toch vind ik dat ik een te groot stuk heb gekocht omdat deze toch vrij prijzig was. 
Een veel betere aankoop was dit stuk zeep The Godmother. Wat ruikt deze zeep lekker. De geur zou ik een beetje omschrijven als zoet, limonade en cassis. Deze zeep ruikt heel erg sterk, mijn kamer ruikt ernaar, de badkamer, de gang, overal waar mijn zeep is (geweest) ruikt het naar deze zeep. De eigenschap van zeep is vaak dat het je huid geheel ontvet en geen beschermendlaagje achterlaat zodat je huid daarna heel stroef voelt, bij deze zeep is dat ook een beetje het geval. Gelukkig schuimt ie echt heel goed, zeker als je hem even over een puff wrijft. 
Bij kruidvat kocht ik ook nog een  eyeshadowbase voor 2,49. 

Dit waren mijn koopjes

1 opmerking: