vrijdag 3 juni 2011

kohl liner vs gel liner vs eyeliner pencil

Wat is nou het beste, een kohl liner, gel liner of toch een eyepencil. Liquid eyeliner valt voor mij meteen al af, veel te veel gepriegel en geknoei. 
Ik heb swatches gemaakt van een kohl potlood van Gosh, een gel liner van Catrice en een eyepencil van essence. 

De eerste is de kohl liner, deze gebruik je vaak op de waterlijn. Zelf doe ik dan niet zo vaak, omdat ik zo m'n lenzen kan beschadigen. Je kan zo'n soort kohl liner ook gebruiken voor smokey eyes, omdat je deze heel goed kunt blenden. Ik vind zelf deze van gosh (foto) erg fijn omdat ie heel goed afgeeft, zonder dat je hard hoeft te drukken op je ooglid. Wel is deze wat aan de dure kant. Budget merk black onyl heeft ook een goed oogpotlood en die is maar 1 euro. Die van de hema vind ik juist niet fijn, deze geeft heel slecht af, wat niet echt prettig is als je hem op de waterlijn wilt doen.



De middelste swatch is de gelliner van Catrice die 4 euro kostte. Deze gebruik je vaak boven je bovenste wimperrand. Je kunt het aan brengen met een bijbehorend kwastje die je apart kunt kopen. Het spul is erg romig en zeer gepigmenteerd. Ik vind het erg fijn werken. Het effect kun je ene beetje vergelijken met liquid eyeliners, maar met gel liners knoei je veel minder. Ik ben er dol op. Wel is het zo dat hij bij je arcade boog afgeeft, zoals je kunt zien op de foto. Die dag was het dan ook erg warm, misschien vervaagde het daarom. Ook droogt ie misschien wat eerder uit, althans dat las ik op een beautyblog, dus doe het deksel er goed op! Enfin, deze vind ik een mooi resultaat geven.
 De 3e swatch is die van de eyeliner pen. Deze vind ik ook bijzonder fijn. Hij is op waterbasis of zoiets, want als je bent uitgeschoten bent of zo dan kun je het heel makkelijk weg halen met water. Hij is minder intens dan de andere 2 producten maar geeft een mooi effect. Wel gaat deze vrij snel op, of droogt op, ik weet het niet precies, ik heb in ieder geval een tweede aangeschaft doordat ie niet goed meer werkte.Toch vind ik dit echt een aanrader voor mensen die niet goed precies kunnen werken. Hij kostte overigens maar 2 euro of zo.



Wat ik altijd er belangrijk vind is dat eyeliner er makkelijk af gaan. Vooral om foutjes te corrigeren, maar ook dat je niet te hard hoeft te boenen, het zijn toch je ogen. Voor mij is het nog belangrijker omdat ik eczeem heb onder 1 oog + lenzen.  Anyway, heb ik de swatches eerst gewassen met alleen water. Op de foto hiernaast zie je dat vooral de eyeliner pen van essence er heel gemakkelijk zo af gaat. De kohl ook wel, maar moest wel wat harder boenen dan je normaal zou doen op je oog. De gel liner gaat er onder geen beding af met water.

Hier zie je dezelfde swatch maar dan schoongemaakt met make-up remover. Je zien dat de kohl (1) en de eyeliner pen (3) er redelijk vanaf zijn. De gelliner blijkt er agressief en is nog steeds er niet helemaal af. Ik was mijn handen echt 15x per dag ofzo, maar het was er na een paar dagen nog niet af @#$!:(. 

                                     Welke is nou het beste? Ik heb eigenlijk nog geen idee. Elke heeft z'n voor- en nadelen. Ik vind de gelliner toch wel het fijnste omdat ie makkelijk is een een mooi effect geeft, maar hij gaat er zo moeilijk af. De eye liner pen van essence vind ik ook erg fijn, maar is minder intens, hoewel ie wel makkelijk is te corrigeren. Het kohlpotlood gebruik ik bijna nooit, omdat ik m'n waterlijn nooit inkleur dus staat deze voor op de laatste plaats. Hoewel ik hem vandaag boven m'n bovenste wimperrand heb gedaan, maar het effect vind ik lang niet zo mooi als de andere concurrenten.

Welke vinden jullie de fijnste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten