dinsdag 26 april 2011

Homemade Smoothies en Milkshakes

Lente en smoothies zijn voor mij onlosmakelijk verbonden met elkaar. Dus eergisteren was ik weer in de stemming om een smoothie te maken.Dus ik pakte mijn smoothie-bijbel ("smoothies" van Anne Wilson, de Lantaarn) erbij voor inspiratie. Ik keek in de koelkast, yoghurt check, fruit check. Ik had net een meloen open gesneden voor een zelfgemaaktwaterijsje (zie vorige post). Dus ik besloot de meloen te gebruiken. Gelukkig stond er een recept in met meloen (wel 3 geloof ik), en wel een meloenshake. Ik had nog nooit een milkshake gemaakt, maar ik wou het wel eens proberen. (smoothie is met yoghurt en een milkshake met melk). Het was heel makkelijk te maken, binnen 5 minuten was ik klaar, en het resultaat: super lekker. Ik mag het recept wegens auteursrechten niet hierop zetten maar er zat meloen (niet die roze maar die kleinere meloen), beetje honing, melk en vanille-ijs in. Ter garnering gemalen nootmuskaat. Ik ga echt vaker milkshakes maken, hoewel smoothies ook altijd heerlijk zijn. Het is gezond (denk vitaminen en calcium) en echt heel lekker. Een blender is trouwens wel handig. 
De meloen in de blender
check het schuim, mmm


Met een leuk stokje erbij voor de sier.
Met garnering en al.

Als jij ook zo'n fan van smoothies en shakes bent zou ik echt "smoothies" van Anne Wilson kopen, er staan echt talloze smoothies, milkshakes en andere drankjes in. Je kan natuurlijk zelf ook wat doen, gewoon fruit met yoghurt dat is de basis eigenlijk. Soms gebruik ik dit recepten boekje voor inspiratie. Er staan natuurlijk allerlei maten in, maar daar hoef je je niet per se aan te houden, ik heb er ook meer meloen in gedaan dan moest, gewoon naar smaak... Dus ga gauw zelf een keer aan de slag.
Oh en heb je al eens zo'n smoothie of shake gemaakt, laat het gauw horen in de comments, ik ben benieuwt.

2 opmerkingen: