zaterdag 16 maart 2013

Max oogschaduwpallet


Zoals je in mijn laatste shoplog al kon lezen, ben ik heel enthousiast over het oogschaduwpallet van Max. Slechts €1,49 betaalde ik voor achttien oogschaduws, waarvan 6 oogschaduws erg veel overeenkomen met het Storm pallet van Sleek.

Als je 'm in de winkels ziet liggen, zie je het doosje uitgeklapt. Er zit een grote spiegel bij en twee van die nutteloze sponsapplicators.

Het doosje vind ik er chique uit zien met de matte zwarte kleur met glimmende letters. Het wijkt daarmee af van de gewone Max make-up dat er veelal cheap uitziet.


Er zitten achttien kleuren in, waarvan ze op de zwarte na een metallic finish hebben. De zwarte is mat, en is iet wat poederig. De rest van de oogschaduws hebben zijn niet poederig en je krijgt daarmee geen last van fall-out. De structuur vind ik erg goed, gepigmenteerd en niet poederig.

Op de achterkant staat een sticker met Nude 03, waardoor er gesuggereerd wordt dat er meerdere palletten zijn, die ik overigens niet heb gezien. De naam Nude, vind ik niet echt toepasselijk aangezien er veel felle en donkere kleuren in zitten. Het feit dat er zoveel roze kleuren in zitten, vind ik een beetje jammer,omdat dit niet echt een kleur is die ik op mijn ogen zou doen. Daarnaast lijken drie roze kleuren heel erg op elkaar. Ook vind ik dat de bruine kleuren een beetje dicht bij elkaar zitten. Het was beter geweest als er ook een matte bruine kleur in zat, in plaats van vier metallic bruine kleuren. Een pluspunt vind ik de twee highlighters hoewel ik de ik niet zo van koele highlighters houdt. De één is echt koel wit en de andere lijkt iets warmer maar is ook nog steeds aan de koele kant.

Dan nu de swatches, de bovenste foto is telkens in daglicht en de onderste met flits:

De bovenste rij.

De middelste rij. Deze kleuren zijn allemaal vrij toegankelijk. De gouden kleur kun je je ooglook wat spannend mee maken, terwijl de bruine kleuren goed in de crease kunnen.

De onderste komt erg overeen met de kleuren uit het Sleek Storm pallet.
Zoals je ziet zijn alle kleuren heel erg goed gepigmenteerd. Echt top kwaliteit. Zou je niet verwachten van zo'n goedkoop pallet.


Ik ontdekte dat het Storm pallet van Sleek heel erg leek op het Max palletje. In bovenstaande foto zie je zeven kleuren uit het pallet van Max terug komen in het Sleek Storm pallet. Echt heel opvallend.

Hier zie je bijvoorbeeld twee kleurtjes naast elkaar, die beide palletten bevatten. Ik vraag me af of dit bewust is gedaan en dat Max express het pallet wou laten lijken op bekende palletten evenals het pallet Nude te noemen, aangezien tegenwoordig Nude palletten erg bekend zijn.

Ik heb nog snel twee ooglooks gemaakt, ook een met de roze kleuren. Niet zo geslaagd daarin, haha, gekken kleuren voor op de ogen vind ik. De linker look vind ik nog wel leuk voor een avondje ofzo.


Al met al ben ik heel tevreden over dit pallet van de Action. Een aanrader!

1 opmerking:

  1. Voor de prijs is echt een goeie aankoop. Ik ging laatste naar de Action om hem te kopen maar ze hadden alleen een en die was ook nog eens kapot.

    BeantwoordenVerwijderen