donderdag 28 maart 2013

Budget BB Cream van Max


In mijn laatste shoplog kon je al lezen dat ik een nieuwe BB cream heb gekocht, en wel een hele goedkope. Slechts twee pegels betaalde ik er voor. Maar is de BB cream net zo goed voor je portemonnee als voor je huid?

De BB cream zit netjes in een kartonnen verpakking. Het flesje zelf ziet er wel oké uit, vindt ik. Het straalt absoluut geen Action uit, waar de crème wel vandaag komt. Er zit 50 ML, wat ik best veel vind. Hier kan ik wel een tijdje mee vooruit.

De verpakking is handig en hygiënisch, niks op aan te merken dus. Ik kocht trouwens de lichte variant, maar ik weet niet zeker of er ook daadwerkelijk donkerder kleuren zijn.

De BB cream van So me pretendeerd het volgende:
1. het egaliseerd oneffenheden
2. het is vocht-inbrengend
3. het bevat SPF 15
4. een stralende huid
5. niet vet
Echt een vijf-in-één vind ik het niet, want dat het niet vet is vind ik niet echt een belofte maar eerder een eigenschap. Mijn mening lees je zo meteen!

Dit zijn de ingrediënten, ik heb hier niet veel verstand van, maar er zit wel alcohol in, wat niet echt goed is voor je huid. Echter zit alcohol in wel meer beautyproducten.

Hier heb ik de BB cream geswatcht op mijn arm. Hier lijkt 'ie nog vrij licht en niet oranje, maar hij heeft wel een oranje ondertoon. Dit zie je overigens amper op je huid aangezien de BB cream geen dekking heeft. Het geeft een heel klein beetje kleur, en maakt mijn huid iets egaler. Ook vind ik hem aan de vette kant, dus puntje 5. vind ik niet echt kloppen. Ik heb zelf een gemengde tot vette huid waardoor dit voor mij een minpuntje is. Als je een droge huid hebt, kan ik me voor stellen dat je dit juist prettig vind. Hij is overigens niet heel vet maar geeft wel een glansje, dus punt 4. een stralende huid klopt wel. Het geeft een healthy glow maar wat mij betreft iets te, dus ik poeder mijn gezicht altijd af. Doordat hij niet dekt en aan de vette kant is, lijkt het niet op een Aziatische BB cream maar op een westerse. Ik heb liever een Aziatische maar je kunt dit natuurlijk juist willen. Wat ik wel echt een nadeel vind, is de geur. De geur doet me denken aan wc-verfrisser of zo. Inmiddels ben ik er wel aan gewend, maar in het begin vond ik het wel een afknapper. De BB-cream dekt dus niet zo goed, maar geeft wel een beetje kleur. Ik heb wel het idee dat ie als je hem niet goed uitsmeert, het vlekkerig kan zijn.

Voordelen:
- dekt niet zo goed, dat kan een positief punt zijn
- heeft SPF 15
- aan de vette kant, dus "vocht-inbrengend"
- zeer goedkoop, slechts 2 euro
- makkelijk verkrijgbaar, bij de Action
- praktische en hygiënische verpakking

Nadelen:
- de geur
- dekt niet
- aan de vette kant
- slechts in één kleur (voor zo ver ik weet)
- oranje ondertoon
- kan een beetje vlekkerig zijn

De action verkoopt naast deze BB cream nog een BB cream van €1,50. Die is wel echt van Max en heeft een doorzichtige verpakking. Ik denk niet dat ik de BB cream opnieuw zou kopen, maar ik maak hem wel op. Ik vind hem zelf te vet en te weinig dekken en daarbij vind ik de geur niet lekker. De prijs is daarentegen wel heel goed. Een twijfel geval dus.


2 opmerkingen:

  1. Jammer dat hij niet zo goed dekt, dat vind ik toch wel belangrijk bij een BB cream!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb m zelf ook uitgeprobeerd en ik vind hem ook absoluut niet goed, heb m zelfs meteen weggegooid omdat ik wist dat ik m toch niet weer zou gebruiken. Nee helaas dit is echt geen goed product!

    Als je het leuk vind, ik organiseer vandaag een linkparty op mijn blog! Dit houdt in dat je reclame mag maken voor de 3 leukste artikelen van afgelopen week inclusief een foto en een link naar je blog! Super leuk toch :)! Zou het leuk vinden als je mee zou doen!!

    Hele fijne pasen, liefs Rosie!

    BeantwoordenVerwijderen