donderdag 7 maart 2013

Arabisch geïnspireerde ooglook



Op Youtube zag ik laatst een tutorial van een prachtige ooglook. Ik besloot een keer daad bij het woord te voegen en het proberen na te maken. Het resultaat was een versimpelde versie, iets minder dramatisch. Nog steeds niet heel draagbaar, maar wel erg feestelijk!

Ik gebruikte:

Een paar kleurtje, aangegeven met X, van mijn Sephora pallet.


- Catrice gel liner, €3,99
- Catrice Walk Like an Egyptian mono oogschaduw, €2,89
- Gosh, losse oogschaduw
- HEMA, bright kohl 02
- Maybelinne, Collossol Volume Express mascara, €14,99


- Diverse oogschaduwkwasten respectievelijk van Essence, Hema, Catrice en H&M, variërend van €1 tot €3,00
- Essence Colour Arts Eye Base, €1,99

Hoe?
- Breng een oogschaduwbasis aan
- Bouw de kleuren op met het liefst matte kleuren, ik koos de kleuren van het Sephora pallet
- Breng vervolgens wat extra oogschaduwbasis aan op het bewegen ooglid, precies waar je het losse poeder wil aanbrengen. Ik koos voor een glanzende blauwe kleur van Gosh. Breng de kleur ook aan onder je ogen. Om het intenser te maken kun je de een gekleurde basis aanbrengen. Ik deed dat met de creamy blauwe oogschaduw van het Sephora pallet.
- Doe wat oogschaduwbasis, mixing medium, durline op een angeld brush. Dip deze vervolgens in de gouden oogschaduw. Maak nu een lijn boven je oog.
- Maak een dun lijntje zo dicht mogelijk bij de wimperrand op je bovenste ooglid met een zwarte eyeliner. Ik heb dat gedaan met de gel liner van Catrice.
- Doe wat mascara op
- Klaar!

Maak jij wel eens opvallende ooglooks?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten