maandag 22 november 2010

Zelfmaak maskers

Zelfmaak maskers
Omdat ik altijd mijn make-upjes enzo moet betalen van mijn zakgeld en mijn magere loontje van mijn oppasbaan , doe ik lekker low budget!!! Vandaar dat ik een paar grootmoeders receptjes geef voor maskertjes! Ik heb twee maskertjes samengesteld, ik hoop dat je er iets mee kan! (er volgen misschien nog meer zelfmaak maskertjes en stuff)

Honing yoghurt masker
Dit masker is lekker makkelijk te maken en ruikt verrukkeluk.
·      -  Huidtypen: Alle huidtypen (de yoghurt is lekker mild en neutraal)
·      -  Wat heb je nodig?: 1 lepel honing (even een minuutje in de magnetron als ie niet zacht is) en 1 lepel yoghurt. Heb je een droge huis doe dan iets meer honing, heb je een vette huid, doe er dan enkele druppels limoensap bij.
·      - Hoe maak je het?: Doe de honing en de yoghurt in een kommetje. Meng het goed door elkaar. Breng het aan op je gezicht en laat het een kwartiertje zitten. Haal het er met lauw water vanaf en dep je gezicht droog.
·      - Resultaat: Een yoghurtzacht huidje

Honing havermout avocado masker
Je kunt je helemaal ontspannen met dit masker
·      -  Huidtypen: Alle huidtypen (mensen met gevoelige huid, eerst even uittesten op een klein plekje)
·      -  Wat heb je nodig?: 1 lepel honing (eerst even opwarmen in magnetron als de honing niet zo zacht is), een halve avocado (zo’n groen ding) en een theelepel havermout.
·      -  Hoe maak je het?: Doe de nog warme honing in een kommetje, prak de avocado erdoor heen (je kan het ook even pureren met de staafmixer als je net zulke kippenkracht hebt als ik) doe er dan nog de havermout er door heen. Roer het papje, en breng het aan op je gezicht. Pas wel op dat je het niet te dik doet of ongelijkmatig, de havermout wil er nog wel eens afvallen. Haal na een kwartiertje het er met lauw water van af, en dep je gezicht droog
·      -  Resultaat: Een heerlijk zacht en gereinigd gezichtje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten