donderdag 17 januari 2013

7 tips om minder bleek te lijken

Het zonnetje heeft zich al een tijdje niet meer laten gezien. Het is dan ook niet gek dat we in de winter steeds bleker worden. Zelf wordt ik ook gauw bleek in de winter waardoor ik er wat minder gezond uit zie. Een paar tips om weer wat leven in dat gezichtje te blazen!

1. Gebruik een blush. Door een blush, ook wel rouge genoemd, te gebruiken, zie je er meteen frisser en fruitiger uit. Ik vind zelf een zachte perzikkleurige blush mooi staan. Let bij fel roze blush op dat het niet te barbie-achtig wordt. Kijk ook uit met koele tinten, deze maken je bleker. Blush kun je aanbrengen op de appeltjes van de wangen en wat meer richting de jukbeenderen. Blush kun je aanbrengen met een angled blushkwast. Je kunt natuurlijk ook een wat kleinere poederkwast gebruiken. Zelf blend ik mijn blush altijd wat in met een poederkwast zodat het netjes overloopt in mijn huid.
Mijn favo blush: "apricot smoothie" van Catrice, €3,99

2. Gebruik een bronzer. Een bronzer maakt je gezicht wat bruiner, sunkissed. Je kunt shapen of contouren met een matte bronzer.Je brengt dat bronzer aan ondje je wangen, je accentueerd je jukbeenderen. Je kunt ook nog wat aanbrengen op je slapen en de zijkanten van je voorhoofd. Een bronzer met iets een shimmer kun je wat meer over je wangen doen. Let wel op dat dit er niet fake uit ziet.

3. Laat je huid oplichten met een highlighter. Dit zorgt ervoor dat je een healthy glow krijgt. Highlighter breng je aan op je jukbeenderen, dus niet op je wangen. Zorg dat de highlighter niet echt glitters bevat maar meer een shimmer zodat het er natuurlijk uit ziet. Zorg ook dat je een highlighter kiest met een warme ondetoon, koele ondertonen maken je nog bleker. Zelf vind ik onderstaande vloeibare highlighter natuurlijk en mooi.

4. Vermijd koele en donkere kleuren op je lippen. Kleuren die je beter kunt vermijden zijn paars, bruin en heel licht zoals lichtroze en nude. Nude kan overigens wel mooi staan, maar zorg dat ie niet dezelfde kleur heeft als je huidskleur, zorg dat het een zachte kleur is die net iets rozer is dan je huid.
Ik vind "the nuder, the better" van Catrice een mooie nudekleur. Om te kijken welke kleur bij jouw past, kun je een tint kiezen die dicht past bij je vingertoppen, deze hebben vaak dezelfde kleur als je lippen.

5. Vermijd het dragen van witte bovenkleding en sjaals. Hierdoor lijk je nog bleker. Mocht je toch een witte trui willen dragen, draag er dan een gekleurde sjaal bij. Een sjaal in de kleur van je ogen matcht altijd!

6. Draag niet te veel zwart (rond)om je gezicht. Heb je normaal blond haar? Verf het dan niet donkerder. Probeer verder niet te veel zwart te dragen, zodat het contrast minder is.

7. Draag niet al te donkere ooglooks, en vermijd koele kleuren. Kleuren als blauw, wit en zilver kunnen je je een nog blekere uitstraling geven. Kies liever voor goud of bruin.



Draag dus veel kleur, en in je gezicht zoveel mogelijk warme tinten. Een beetje highlighter doet al wonderen!

1 opmerking:

  1. Fantastische tips! Zelf zou ik echt niet meer zonder bronzer kunnen in de winter, het geeft je huid toch weer dat extra beetje glow zodat je er gezonder uit ziet!

    BeantwoordenVerwijderen