donderdag 14 februari 2013

Go recycle: gouden nagels

In het kader van het milieu probeer ik zo creatief mogelijk om te gaan met spullen die ik anders zou weggooien; afval dus. Al fröbelend met de snoeppapiertjes van Ferrero Rocher ontstond het idee om het gouden folie op mijn nagels te plakken. Eerder ontdekte ik al dat je er een dupe van OPI's Man with the golden gun van kon maken.In plaats van wat gouden vlokjes bedacht ik dat je natuurlijk ook een soort nagelstickers er van kunt maken en deze over je gehele nagel kunt aanbrengen.

Dit was uiteindelijk het resultaat; stukjes Ferrero Rocher op de nagel geplakt door transparante nagellak over de nagellak die er op zat aan te brengen. Doordat ik gewoon aan 'het spelen' was, zie je nog wel mijn blauwe nagellak eronder en op de ringvinger wat hobbeltjes omdat daar sterretjes op zaten.

Ik heb stukjes in de vorm van mijn nagels geknipt van de verpakking van de Ferrero Rocher bonbonnetjes. Dit vergt wel geduld.

Uiteindelijk heb ik ik bij de tip van mijn nagel het folie om mijn nagel gevouwen.

De transparante nagellak als 'lijm' gebruiken werkte niet heel goed, er scheurde al gauw stukjes af, waarna ik het na een dag de rest er ook maar van af pulkte. Nagellijm lijkt me een stuk beter werken, maar dit heb ik niet uitgeprobeerd. Misschien iets voor de volgende keer. Het resultaat vind ik stiekem best leuk, vooral omdat het net echt goud lijkt in tegenstelling tot de meeste gouden nagellak.

Heb jij nog leuke nail-art ideeën met dit verpakkingsmateriaal?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten