donderdag 20 januari 2011

Droogshampoo

Hoii,
Een paar weken geleden hoorde ik voor het eerst iets over droogshampoo. Ik ben het meteen gaan halen, en ik moet zeggen: het is ídéaal! Ik heb de droogshampoo van de kruidvat gekocht, die 2 euro kostte.
Droogshampoo is een soort ontvetter voor je haar. In het busje zit een soort poeder dat je kunt vergelijken met talkpoeder. Als je dat op je (droge) haar spuit nemen die poederdeeltje het vet op, waarnaar je na een minuutje het er weer uit borstelt. Resultaat: je haar is niet meer vet. Let wel: het wast niet echt je haar, het is geen vervanger voor je haar echt wassen.
Ik zou de voors en tegens even vertellen:
Voor:
- het ontvet je haar erg goed
- het is goedkoop
- het is makkelijk in gebruik
- je hebt geen water nodig zoals de naam al zegt.
Tegen:
- je haar word er een beetje dof van
- alleen te gebruiken bij blond haar, het poeder is namelijk wit, en dat blijf je toch een beetje zien bij bruin of zwarte haren. Je hebt overigens wel droogshampoos met bruin poeder, maar ik weet niet welk merk.
- hij gaat vrij snel op
- het maakt je haar niet schoner, en is geen vervanger van echte shampoo, de naam is dus een beetje misleidend
- hij ruikt niet bepaald lekker, een beetje naar mannendeo ofzow
- het dopje waar het spul uitkomt is vrij klein en onhandig, ook blijft daar de droogshampoo een beetje aan zitten.

Ik vind het ideaal omdat het niet goed is voor je haar om het elke dag te wassen, ik was het om de dag (4 a 5 keer per week), en als het dan toch een beetje vet is dan gebruik ik dit spul.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten